Działając na rynku od 15 lat specjaliści Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®, opracowali autorski, specjalistyczny model  prowadzenia badań marketingowych. Harmonogram eksploracji przebiega w oparciu o sprawdzony proces badań jakościowych i ilościowych.

Badania jakościowe i ilościowe

  • Wywiady IDI, służące pozyskaniu indywidualnych opinii na temat badanego zjawiska,
  • Wywiady FGI, których celem jest weryfikacja danych uzyskanych w trakcie I etapu badań,
  • W razie potrzeby specjaliści BioStat® uzupełniają dane pozyskane w badaniach jakościowych o informacje z badań ilościowych typu CATI lub CLT.

Badania marketingowe o charakterze ilościowym pozwalają przedstawić dane w sposób liczbowy, można je skwantyfikować na szerszą grupę docelową związaną z badaną usługą, produktem lub zjawiskiem.

Cel badań marketingowych

Ciągła obserwacja trendów rynkowych, zainteresowanie zapotrzebowaniem klientów na produkty i usługi, modelowanie elastycznością cenową produktów i usług w stosunku do aktualnej sytuacji gospodarczej społeczeństwa i branży wymaga odpowiedniego typu badań i narzędzi. Badania marketingowe są odpowiedzią na wiele pytań właścicieli dużych i małych firm oraz instytucji, które oczekują prężnego rozwoju w branży oraz uzyskania silnej pozycji na rynku.

Oferta w zakresie badań marketingowych dotyczy szeroko zakrojonych eksploracji związanych opiniami konsumentów, dotyczących produktów i usług w Twojej firmie:

  • Konceptów i prototypów nowych produktów,
  • Idei dotyczących nowych reklam i opakowań (typu storyboard i stilomatiki),
  • Pomiarów obecności produktów w mediach (także w mediach społecznościowych),
  • Badań segmentacyjnych,
  • Określania świadomości marki wśród konsumentów,
  • Ilościowych badań sensorycznych,
  • Weryfikacji reakcji na kampanie reklamowe.

 

Podczas indywidualnych wywiadów z przedstawicielami grupy docelowej, koordynatorzy BioStat® przeprowadzają rzetelnie badania marketingowe, dobierają respondentów ze szczególnym uwzględnieniem m.in.:

  • Płci, wieku, wykształcenia,
  • Miejsca zamieszkania,
  • Stylu życia,
  • Doświadczeń zakupowych oraz preferencji w wyborze towarów,
  • Cech społeczno-psychologicznych respondentów.

 

Doskonałe narzędzia badawcze w rękach ekspertów

Badania marketingowe są realizowane w oparciu o doświadczenie zdobyte w trakcie prowadzenia projektów dla wielu firm z branży FMCG oraz medyczno-farmaceutycznej. Koordynatorzy badań są biegli we wszystkich etapach prowadzenia badań:

  • Przygotowania narzędzia badawczego,
  • Opracowania scenariusza badań,
  • Realizacji eksploracji na dwóch etapach badań jakościowych,
  • Rzetelnej analizy zebranego materiału i przygotowania raportu z badań.

Prowadzenie przedsiębiorstwa i wdrażanie planów marketingowych na podstawie danych zdobytych w trakcie badań, pozwoli odpowiedzieć na najważniejsze potrzeby konsumentów. Stała kontrola rynku oraz analiza efektów z przeprowadzonych akcji promocyjnych i modyfikacji cen da możliwość weryfikacji skuteczności prowadzonych działań.

Wysoka potrzeba badań marketingowych

Prowadzenie wywiadów w sferze badań marketingowych pozwala uzyskać wiele informacji przydatnych właścicielom małych, średnich i dużych firm z różnych branż. Dane pozyskane ze strony konsumentów – odbiorców produktów i usług umożliwiają weryfikację własnych spostrzeżeń na temat kondycji firmy i rozpoznawalności marki.
Korzystaj z wyników zdobytych badań, aby rozwijać swoją firmę. Skontaktuj się z nami, aby zdobyć szczegółowe informacje dotyczące badań marketingowych!