Jak mierzysz skuteczność świadomości swojej marki, aby konsumenci rozpoznali twoją markę?

Utrzymanie świadomości marki jest ważnym aspektem marketingu Twojej firmy. Bardzo pomocne jest przeanalizowanie postrzegania odbiorców docelowych w odniesieniu do opakowania produktu, marketingu i reklamy, produktów, usług i wiadomości wysyłanych za pośrednictwem różnych kanałów. Zapraszanie konsumentów do wyrażania opinii i utrzymywanie stałej obecności na rynkach docelowych jest kluczowe dla marki.

Badania znajomości marki należy robić co najmniej badając:

  • Spontaniczną znajomość marki;
  • Wspomaganą znajomość marki.

 

Korzystając z internetowego oprogramowania do ankietyzacji, możesz tworzyć skuteczne badania rozpoznawalności marki, zaprojektowane specjalnie w celu zbierania informacji zwrotnych w celu ustalenia, czy Twoi klienci docelowi rozpoznają Twoją markę i potrafią powiązać Twoją markę z odpowiednimi produktami lub usługami. Ankiety związane z rozpoznawaniem marki mogą również sięgać głębiej niż tylko rozpoznawanie marki. Mogą być również wykorzystywane jako narzędzie do odkrywania innych niematerialnych informacji, takich jak postrzeganie przez konsumentów twoich produktów lub usług.

W przypadku większości ankiet online, takich jak ankiety dla klientów lub ankiety dla pracowników, sugerujemy prawidłowe oznaczenie marki. W przypadku badania rozpoznawalności marki powstrzymaj się od umieszczania nazwy firmy, nazw produktów lub usług, logo, wzorów itp. Określenie marki w ankiecie online może zniekształcić wyniki ankiety.

Jakie są przykłady pytań, które możesz uwzględnić w ankiecie rozpoznawania marki?

Jaka jest pierwsza marka, która przychodzi na myśl w branży?

  • Jak często widziałeś/słyszałeś tę markę w ostatnim miesiącu?
  • Jaka marka jest najbardziej rozpoznawalna w branży?
  • Jakie cechy tej marki sprawiają, że jest rozpoznawalna?
  • Co sprawia, że ​​marka jest bardziej rozpoznawalna niż konkurencyjne marki?

Zrób to innowacyjnie! Zaawansowane oprogramowanie ankietyzacji  online może zawierać obrazy i filmy w pytaniach. Ta możliwość może się przydać w przypadku badań rozpoznawalności marki. Możesz na przykład użyć obrazów logo w pytaniach otwartych i poprosić respondentów o “nazwanie tej marki”. Możesz też zamieścić krótki film z logo marki w tle. Zapytaj respondentów, jakie marki mogą zobaczyć w filmie. Skorzystaj do tego celu z jednego z paneli konsumenckich (niektóre oferują realizacja badania do 24h).

Wyniki tych i innych pytań w ankiecie rozpoznawania marki można wykorzystać, aby skorzystać z mocnych stron marki, dowiedzieć się więcej o słabych stronach i zebrać informacje o konkurencyjnych markach. Zebrane informacje mogą być również wykorzystywane do uruchamiania nowych produktów lub usług, a jednocześnie wzmacniania marki.

Ile to kosztuje? w zależności od grupy docelowej i jej liczebności oraz rodzaju marki badania takie zaczynają się od 1500 zł (w przypadku sondażu internetowego).