Migrena a styl życia

Bóle migrenowe doskwierają około 15 proc. ludzi na całym świecie, niestety zazwyczaj nie do końca wiadomo, co dokładnie jest ich przyczyną. Okazuje się jednak, że w ograniczeniu objawów migreny może pomóc odpowiedni styl życia. Co powinien on obejmować?

Sen kluczem do zdrowia

Wiele osób wciąż nie docenia, jak dużą rolę dla zdrowia całego organizmu ma odpowiednio długi, regenerujący sen. Jest on jednak kluczowy również w przypadku migreny, której ryzyko pojawiania się jest większe u osób cierpiących na bezsenność, często budzących się w nocy oraz śpiących zbyt krótko.

Dlatego też pacjentom podatnym na ataki migreny lekarze radzą, by dbali o higienę snu, czyli kładli się spać oraz wstawali o regularnych porach, a także by przed snem nie korzystali z telefonów oraz komputera.

Zarządzanie stresem

Problemem wielu osób jest współcześnie również przewlekły stres, który może korelować właśnie z bólami migrenowymi. Aby lepiej sobie z nim radzić warto skonsultować się z psychologiem, na szczęście obecnie można to zrobić również online poprzez platformę haloDoctor.pl. Jest to przydatne zwłaszcza w dobie pandemii COVID-19, gdy około 75 proc. osób ma znacznie utrudniony kontakt z lekarzami.

Dzięki takiej e-Wizycie można poznać efektywne sposoby radzenia sobie ze stresem, co w długim okresie czasu może w widoczny sposób ograniczyć ataki migreny.

Aktywności fizyczna

Aktywność fizyczna to kolejna baza dla zdrowego trybu życia, w tym również zapobiegania atakom migreny. Lekarze zalecają, by była ona umiarkowana i regularna, czyli wynosiła co najmniej 150 minut w tygodniu, optymalnie pół godziny dziennie. Ćwiczenia pomogą m.in. w regulowaniu ciśnienia krwi i wpłyną pozytywnie na całe ciało.

Lekarze wskazują, że przyczyn migreny może być wiele i wcale nie musi ona wynikać ze stylu życia. W wielu przypadkach pozytywne zmiany pozwalają jednak ograniczyć ataki bólu i zwiększyć komfort życia codziennego.

Arytmia | Lekarz kardiolog haloDoctor

Arytmia związana jest z nieprawidłową pracą rytmu serca. Ciąg pracy serca, w którym mięśnie pompują krew do organizmu jest zaburzony, a przez to serce pracuje zbyt szybko lub zbyt wolno. Nieleczona może prowadzić do poważnych problemów lub nawet zagrożenia życia. Rutynowe konsultacje online haloDoctor pozwalają na szybkie wystawienie diagnozy, konsultowanie wyników, wsparcie podczas terapii lekowej.

Diagnozuj i lecz arytmię skutecznie przez haloDoctor

Omdlenia i częste zawroty głowy, złe samopoczucie, współtowarzyszący temu ból w klatce piersiowej lub duszności – to podstawowe objawy, jakie towarzyszą arytmii.

Przyczyny jakie wiążą się z występowaniem arytmii są różne. Bardzo często początkową przyczyną są choroby sercowo-naczyniowe, tj.: miażdżyca, czy niedokrwienna choroba serca Jeśli te choroby zostały zdiagnozowane, należy zostać pod kontrolą lekarza kardiologa, która jest także oferowana online na platformie haloDoctor.

Aby skutecznie leczyć arytmię należy znaleźć jej przyczynę, którą trzeba zwalczyć np. miażdżycę. Lecznie przebiega w postaci farmakoterapii – stosowaniu środków przeciw arytmii.

Czy arytmię można leczyć online?

Skonsultuj się z lekarzem specjalistą online, dzięki innowacyjnej platformie haloDoctor

  • Skorzystaj z wyboru dowolnego lekarza specjalisty. W przypadku arytmii polecamy kardiologów, lekarzy chorób wewnętrznych, internistów.
  • Umów się na dowolny termin konsultacji korzystając z grafiku lekarza.
  • Po wypełnieniu formularza dla pacjenta otrzymasz link, dzięki któremu opłacisz eWizytę.
  • Konsultacje z lekarzem odbędziesz przez czat, wideorozmowę lub konsultację telefoniczną.
  • Po zrealizowaniu eWizty pacjent może otrzymać eReceptę oraz eZwolnienie, które zostanie do niego przesłane SMSem lub e-mailem. Recepty są wystawiane na leki Rp, Rpw oraz recepturowe.

Arytmia – groźna choroba układu sercowo-naczyniowego

Arytmia jest groźną chorobą. Nieleczona, bądź zbyt późno wykryta może doprowadzić do zatrzymania akcji serca. Wiąże się także z innymi poważnymi chorobami, które należy zdiagnozować i leczyć, jak np. nadciśnienie

Proces leczenia arytmii jest uzależniony od stopnia jej zaawansowania, siły objawów, stanu pacjenta, stylu życia pacjenta, możliwości jakie daje farmakoterapia w jego przypadku oraz ewentualny zabieg.

W przypadku arytmii przeprowadzana jest czasem ablacja, czyli celowe uszkodzenie serca w miejscu, które za nią odpowiada. Skuteczność zabiegu to 90 – 100%.

Konsultuj się online z wybranym kardiologiem na platformie haloDoctor, kiedy tylko chcesz!

Zalety przeprowadzania ankiet w panelach konsumenckich

Obecnie ankiety realizuje się przede wszystkim dzięki przeznaczonym stricte do tego celu panelom konsumenckim. Wiąże się z tym wiele zalet, w tym m.in. łatwość przeprowadzania, dzięki czemu mogą przygotować je zupełnie samodzielnie również te zespoły, które nigdy wcześniej nie wykonywały tego typu badań. Jakie są inne zalety ankiet internetowych?

Dostęp do dużej grupy respondentów

Zwłaszcza dla przedsiębiorstwa, dotarcie dokładnie do jego grupy docelowej jest na wagę złota. Taką możliwość dają panele konsumenckie do przeprowadzania ankiet, takie jak choćby Badanie-Opinii.pl. Zarejestrowanych jest na niej około 150 tys. osób ankietowanych (liczba ta stale wzrasta), które zostały podzielone według kryteriów takich jak:

  • płeć,
  • wiek,
  • status mieszkaniowy,
  • dochód na członka rodziny,
  • sytuacja zawodowa,
  • zwyczaje zakupowe,
  • zainteresowania,
  • hobby,
  • użytkowane na co dzień urządzenia.

Dzięki tak dokładnym informacjom, firma może precyzyjnie i w oparciu o różne kryteria wskazać, do kogo mają zostać rozesłane ankiety.

Niski koszt realizacji

Istnienie gotowych paneli konsumenckich sprawia też, że przeprowadzenie tego typu ankiet jest obecnie naprawdę tanie. Koszt ten można również łatwo kontrolować, m.in. dzięki zwiększaniu lub zmniejszaniu liczby pytań, a także wskazywaniu, do jak dużej grupy osób ankiety mają trafić.

Warto przy tym pamiętać, że taka grupa powinna być reprezentatywna, dlatego też zaleca się, by liczyła niemniej niż 300 osób.

Pomoc ekspertów

O ile ankietę można zbudować w pełni samodzielnie, to w przypadku strony Badanie-Opinii.pl można liczyć również na wsparcie ekspertów. Takie badanie także w całości można zlecić statystykom, dzięki czemu firma będzie miała pewność, że zostanie ono przeprowadzone zgodnie z metodologią.

Łatwość tworzenia kwestionariuszy

Kluczem do dobrego badania jest prawidłowe stworzenie ankiety. Taki kwestionariusz powinien być zbudowany według kilku ściśle określonych zasad, np. zadawania pytań od ogółu do szczegółu, a także prawidłowego oraz jasnego sposobu ich tworzenia.

Ważny jest też format pytania, przy czym na platformie Badanie-Opinii.pl zleceniodawca ma do wyboru kilkanaście ich rodzajów, w zależności od swoich bieżących potrzeb. Takich rodzajów pytań jest aż 20, dlatego też można dopasować, który z nich będzie adekwatny do konkretnego z nich.

Wyniki podawane w przystępnej formie

Wyniki ankiet przeprowadzanych w panelach konsumenckich są również podawane w naprawdę przystępnej oraz praktycznej formie wykresów oraz tabel. To właśnie dzięki temu można od razu wyciągać z nich odpowiednie wnioski i to nawet wtedy, gdy nie jest się ekspertem w realizacji tego typu przedsięwzięć.

Zalety przeprowadzania ankiet w panelach konsumenckich są rozliczne, dlatego też stanowią one tak cenne źródło informacji dla przedsiębiorstw. W związku z tym szacuje się również, że ich popularność będzie w następnych latach wzrastać i to nawet o kilkanaście procent.

Specyfika badań satysfakcji klientów sieci salonów fryzjerskich

W Polsce jest ponad 30 tys. salonów fryzjerskich, z czego część z nich należy do sieci. W przypadku tych ostatnich zdarza się, że opinie na temat poszczególnych punktów znacznie się różnią. Aby zbadać te różnice oraz ich przyczyny, wykonuje się badania satysfakcji klientów sieci salonów fryzjerskich. Czego dokładnie można się dzięki nim dowiedzieć?

Ujednolicić standardy

Salony fryzjerskie zaliczane do sieci powinny cechować się zbliżonym standardem usług. W tym celu przeprowadza się szkolenia pracowników oraz przygotowuje zbiór zasad pozwalający osiągnąć podobny poziom. Często jednak okazuje się, że niektóre salony notują znaczne zyski, inne zaś przynoszą straty. Aby dowiedzieć się, z czego to wynika, można przeprowadzić badania satysfakcji klientów sieci salonów fryzjerskich.

Pozwala to wskazać na elementy różniące pomiędzy sobą poszczególne punkty, co później pomaga w ich zniwelowaniu. Wszystko po to, aby klient korzystający z jednego salonu danej sieci, mógł oczekiwać podobnie wysokiej jakości usług w innym.

Pytania przy badaniu satysfakcji klientów sieci salonów fryzjerskich

Podczas badania satysfakcji, klientom zadaje się szereg różnych pytań, od oceny zgodności usługi ze zleceniem, przez postrzeganie stanu technicznego używanych urządzeń i przyborów, aż po warunki higieniczno-sanitarne. Istotne znaczenie podczas wizyty w salonie ma również subiektywnie postrzegana atmosfera, co do której także można pozyskać informacje przeprowadzając badania satysfakcji.

Klienci mogą wskazać, czego podczas takiej wizyty im brakowało, a także czym dana oferta się wyróżniała. Niejednokrotnie prosi się też klientów o wskazanie motywów sprawiających, że wybierają oni daną ofertę, a także czynników wpływających na ich lojalność.

Jak przebiega badanie satysfakcji klientów sieci salonów fryzjerskich?

Jedną z metod badawczych jest wykorzystanie ankiety, którą po wykonaniu usług wypełnia klient salonu. Oczywiście musi być ona wcześniej ona odpowiednio opracowana, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki danej branży.

Takie badanie satysfakcji mogą Państwo zlecić ekspertom Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®, którzy przeprowadzają analizy dla klientów wielu różnych sektorów. Co ważne, zajmują się oni nie tylko metodologią badania, ale również podejmują się analizy wyników uzyskanych ankiet. Dzięki temu firma może być pewna, że uzyska wiarygodne rezultaty i na ich podstawie będzie mogła szybciej wdrożyć odpowiednie działania naprawcze.

Co robi się z wynikami badania satysfakcji klientów sieci salonów fryzjerskich?

Dzięki wynikom można zidentyfikować, z czego wynikają różnice pomiędzy salonami należącymi do jednej sieci oraz wdrożyć odpowiednie strategie działania. Zazwyczaj wiele do życzenia pozostawia jakość obsługi, wówczas niezbędne są dodatkowe szkolenia dla pracowników oraz wdrożenie systemów motywujących. Mogą sprawdzić się też systemy premiowania dla punktów, które osiągnęły najlepsze wyniki.

Badanie satysfakcji klientów sieci salonów fryzjerskich warto cyklicznie powtarzać, gdyż tylko wtedy możliwe jest ciągłe podnoszenie standardu działania i notowanie satysfakcjonujących zysków.